Criza medicală, marele câștig pentru Netflix, HBO și Apple: cum profită de situație
Criza medicală a închis cinematografele și vizionările de filme nu vor fi permise prea curând, din cauza numărului mare de persoane. Dar asta înseamnă un câștig pentru Apple, Netflix și HBO.
S-a spus de multă vreme despre platformele de streaming video precum Netflix, Apple TV+ și HBO (Go/Max) că vor îngropa cinema-urile clasice. Dintr-un anumit punct de vedere au făcut-o. Dar nu pe deplin, însă. Asta pentru că producțiile nou lansate treceau și prin cinema din mai multe motive.
Unul dintre ele era, evident, încasările din box-office. Al doilea: dacă doreau să fie eligibile pentru Oscar, atunci era musai ca filmele să ruleze și-n cinema pentru o perioadă. Dar pandemia de coronavirus a așezat lucrurile de așa natură încât platformele de streaming video să profite.
Și chiar o fac din plin.
Apple, Netflix și HBO, câștigători în plină criză medicală
Cum spuneam, există în acest moment producții finalizate și care ar fi urmat să se lanseze în cinematografe. Numai că aceste spații sunt închise și posibil să mai rămână așa pentru ceva vreme. În acest context, casele de producție nu pot rămâne cu filmele de sertar. Trebuie să și le ducă undeva.
Și se îndreaptă, evident, spre platformele de streaming video, o piață care s-a aglomerat tot mai mult.
Apple a plătit recent către Sony 70 de milioane de dolari pentru a avea drepturi exclusive de difuzare a noului film cu Tom Hanks – Greyhound. Înțelegerea e pe 15 ani și, dacă te uiți la cifrele negociate, o să vezi că producătorii filmului n-au avut de ales. Practic, filmul a fost făcut cu 50 de milioane de dolari și vândut către Apple TV+ cu 70 de milioane de dolari, după cum scrie CNBC.
Dacă nu s-ar fi dus spre platformele de streaming, atunci producătorii Greyhound ar fi rămas cu filmul la sertar. Ar fi fost nevoiți să aștepte până la redeschidea cinematografelor. Or, nimeni nu știe când va avea loc acest lucru.
O altfel de „moarte” a cinema-urilor
“Greyhound” e o dramă de război despre Al Doilea Război Mondial, scrisă de Tom Hanks, care are și rolul principal, și produsă de Sony. Și va avea, iată, premiera pe Apple TV+ și nu în cinematografe. Totuși, Sony păstrează drepturi de distribuire în China, acolo unde speră să ruleze filmul și-n cinematografe.
Decizia luată de Sony, de a-și difuza filmul în premieră pe o platformă video, ar putea inspira și alte case de producție să facă la fel. Deocamdată, multe dintre ele și-au amânat lansările în speranța că cinema-urile vor fi redeschise curând. Dar nu vor putea face acest lucru la infinit.
E momentul oportun pentru Netflix, HBO Max și Apple TV+ să profite. Și pot negocia de pe poziții de forță, așa cum a făcut Apple. Surse apropiate situației susțin că Sony ar fi negociat, în cazul Greyhound, și cu Netflix. Dar Apple a plătit mai mult.
Pregătește-te, așadar, ca în următoarea perioadă să vezi și mai multe producții lansate direct pe platformele de streaming video. Pentru că s-ar putea să mai dureze ceva până când vei merge din nou la cinema.